Ιστορίες από τη Θρησκευτική Παράδοση
Η πολιτισμική μας κληρονομία χτίζεται από πολλά κομμάτια. Μέσα από την ιστορία, τις τέχνες και τις παραδόσεις. Η θρησκευτική παράδοση ενός τόπου είναι στοιχείο που συναποτελεί μεταξύ άλλων την ταυτότητά του. Κεντρικός πυλώνας της ελληνικής και όχι μόνο, κουλτούρας και πραγματικότητας είναι το Πάσχα και η βαθύτερη σημασία του. Μέσα από τα ήθη, τα έθιμα, τις πρακτικές και τις παραδόσεις της εορτής αυτής, η Ελλάδα και όλη η χριστιανική κοινότητα διαμόρφωσε το πολιτισμικό και κοινωνικό περιβάλλον της.
Οι ιστορίες, είναι για να λέγονται, για να μοιράζονται και να φωτίζουν το δρόμο μας.
Στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, κάθε μέρα, αναρτώνται αφηγήσεις ιστοριών από την Καινή Διαθήκη. Στόχος μας είναι να διαδοθεί η πλούσια θρησκευτική παράδοση σε μικρούς και μεγάλους, μέσα από την τέχνη της αφήγησης.
Αφήγηση: Γιώργος Ευγενικός
Έρευνα - Επιμέλεια Κειμένων: Χριστίνα Βερβερίδου
Παραγωγή: Παραμυθόφωνο
Στην ιστορία της Ταφής συμμετέχει η μουσικός Άννα Κατσούλη
Ξεκινάμε το οδοιπορικό της γιορτής του Πάσχα, με το μεγάλο θαύμα της Ανάστασης του Λαζάρου. Ο Λάζαρος ήταν ένας πολύ καλός φίλος του Ιησού, που πέθανε από αρρώστια. Ο Ιησούς, έκανε ένα από τα μεγαλύτερα θαύματά Του. Τον ανέστησε. Το θαύμα αυτό γιορτάζεται το Σάββατο πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα, και η ημέρα λέγεται το Σάββατο του Λαζάρου, γιατί ήταν ημέρα Σάββατο όταν έγινε η Ανάστασή του.
Η ιστορία είναι από το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, κεφάλαιο 11.
«Η Είσοδος του Ιησού στα Ιεροσόλυμα», ειπωμένη από συνδυασμό δύο Ευαγγελίων, Κατά Λουκάν, κεφ.19 και Κατά Ιωάννην, κεφ.12. Πρόκειται για τα γεγονότα που γιορτάζονται την Κυριακή των Βαΐων. Ο Ιησούς, μετά το θαύμα της Ανάστασης του Λαζάρου, επιστρέφει στα Ιεροσόλυμα και εκεί, τον περιμένει ο λαός να του ανοίξει το δρόμο με δόξες και τιμές. Ο Ιησούς ταπεινά μπαίνει μέσα στην πόλη, πάνω σε ένα πουλάρι, και προλέγει όσα θα συμβούν...
Η ιστορία που θα ακούσετε «Το μύρο της αμαρτωλής» διαβάζεται στην ακολουθία της εσπέρας τη Μεγάλη Τρίτη.
Είναι η ιστορία της πράξης μετάνοιας που έκανε μια αμαρτωλή γυναίκα στον Ιησού, παρακαλώντας για λύτρωση. Η γυναίκα έπλυνε τα πόδια του Ιησού, και τα άλειψε με ένα πανάκριβο μύρο. Ο Ιησούς απαντά στις σκέψεις αυτών που είναι κοντά Του και βλέποντας την πράξη αυτή κατακρίνουν τη γυναίκα και αυτό που έκανε...
Η ιστορία είναι ειπωμένη από δύο ευαγγέλια, το Κατά Λουκάν κεφ. 7, και το Κατά Μάρκον κεφ.14, αποσπάσματα υπάρχουν και από το Τροπάριο της Κασσιανής.
Η ιστορία αφηγείται πώς ο Ιούδας πήρε την απόφαση να προδώσει τον Ιησού και στη συνέχεια αυτά που συνέβησαν κατά τον Μυστικό Δείπνο και την καθιέρωση της Θείας Ευχαριστίας.«Ο Μυστικός Δείπνος», η ιστορία είναι ειπωμένη από συνδυασμό τριών Ευαγγελίων, Κατά Ματθαίον κεφ.26, Κατά Μάρκον κεφ. 14 και Κατά Λουκάν κεφ. 22.
Ο Ιησούς προετοιμάζει και μιλά και πάλι στους μαθητές του για την σταύρωση Του. Ακολουθεί η προσευχή στη Γεσθημανή, όπου ο Ιησούς προσεύχεται στον Πατέρα Του για τις δύσκολες ώρες που έρχονται.Τέλος, ο Ιησούς συλλαμβάνεται με τη βοήθεια του Ιούδα.
«Η Σύλληψη του Ιησού», ειπωμένη από συνδυασμό και των τεσσάρων Ευαγγελίων, Κατά Ματθαίον κεφ.26, Κατά Μάρκον κεφ.14, Κατά Λουκάν κεφ.22, Κατά Ιωάννην κεφ. 14,18.
Η ιστορία μιλάει για τις δίκες του Ιησού, ο Πόντιος Πιλάτος νίπτει τας χείρας του για τον αθώο που ο λαός ζητά να σταυρωθεί. Ο Πέτρος αρνείται τρεις φορές το δάσκαλο του.
Τελικά, όλες οι προφητείες και τα σημεία εκπληρώνονται και ο Ιησούς, σταυρώνεται..
Η ιστορία είναι ειπωμένη από συνδυασμό των τεσσάρων Ευαγγελίων, Κατά Ματθαίον κεφ.26-27, Κατά Μάρκον κεφ.14-15, Κατά Λουκάν κεφ.22-23, Κατά Ιωάννην κεφ.18-19
Η ιστορία αφηγείται την αποκαθήλωση του Ιησού από το Σταυρό. Το θρήνο της μητέρας Του, της Παναγίας, και την ταφή Του. Την αφήγηση συνοδεύουν ύμνοι που ψάλλονται την Μεγάλη Παρασκευή και ηχογραφήθηκαν ειδικά για το «Παραμυθόφωνο» από την μουσικό Άννα Κατσούλη.
Οι μυροφόρες επιστρέφουν στον τάφο του Ιησού να Τον μυράνουν. Εκεί τις περιμένει Άγγελος Κυρίου, που τους δίνει τα χαρμόσυνα νέα, την Ανάσταση του Χριστού.
Η ιστορία είναι ειπωμένη από συνδυασμό δύο Ευαγγελίων, Κατά Ματθαίον κεφ. 28 και Κατά Μάρκον κεφ.16, καθώς επίσης υπάρχουν στίχοι από την Αναστάσιμη προσευχή.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------